Ineffektiva marknadsinsatser

Många industriföretag använder gamla metoder för att få in nya leads och kunder. Detta leder till mediokra resultat för sälj- och marknadsavdelningen.

Läs mer om vår strategi

Mässor

Höga kostnader med få kvalificerade leads

⇒ Annonsering/SEO/LinkedIn

Sporadisk satsning på vissa kanaler utan tydlig strategi.

⇒ Hemsida

Dålig synlighet. Inte uppsatt korrekt för att fånga in nya leads.

Vi är experter på industribranschen

Alla branscher är olika med unika egenskaper, behov och utmaningar. Det räcker inte längre att jobba med en “allt-i-allo” byrå som erbjuder sina tjänster till olika typer av företag i alla branscher.

⇒ Dina utmaningar är våra erfarenheter

Nischad produkt/tjänst = svårt att hitta rätt målgrupp

Långa säljcykler/kort köpfönster = svårt att nå ut vid rätt tidpunkt

Stark säljorganisation/svag marknad = begränsade resurser

Inte hunnit ställa om digitalt = kunskap saknas

Industriföretag och tillverkare måste sticka ut för att kunna skapa nya affärsmöjligheter och säljmöten. Utan rätt digital marknadsföringsstrategi, byggd av en byrå som känner till DIN bransch, kommer du att gå vilse i mängden.

Ökad synlighet

Fler leads

Nå ut på nya marknader

Några av våra kunder

Få ut mer av din marknadsföring

liten-removebg-preview

⛔ Traditionell Marknadsföring

Passiv strategi

Den här strategin är väldigt vanlig bland företag och marknadsbyråer i dagsläget. Man jobbar med alltifrån SEO till LinkedIn i förhoppning om att det skall ge bra resultat. Problemet är att man skjuter alltför brett. Med den här approachen får man in alla sorters besökare till sin hemsida – alltifrån vanliga konsumenter och studenter till spam-trafik och så en liten del av de man verkligen vill nå ut till vilket är B2B besökare. Detta är ineffektiv marknadsföring som ger mediokra resultat.

  • Sporadisk satsning på SEO, Google Ads, Email, Mässor osv. vilket ger låg synlighet.
  • Slöseri med budget, låg konverteringsgrad
  • Passiv approach där man väntar och hoppas på att leads ska trilla in (ingen kontroll).
  • Bearbetar bara 10-20% av din målgrupp (låg varumärkeskännedom)
  • Detta resulterar i ett inflöde av leads med toppar och dalar. Vissa perioder får man in en del leads men vissa veckor eller månader är det nästan helt dött.
final_med_text_på_eng-removebg-preview

✅ Vår Approach

Aktiv strategi

Med den här strategin börjar man först med att identifiera exakt den målgrupp man vill nå ut till. Sedan inhämtar man information och kontaktuppgifter till dessa företag, beslutsfattare och beslutspåverkare.

Med en effektiv multikanal-strategi kan man sedan nå ut till en superrelevant målgrupp av potentiella kunder.

  • Effektiv multikanal-strategi som når ut till din målgrupp, och bäst av allt flera gånger över tid vilket bygger varumärkeskännedom och skapar top-of-mind.
  • Aktiv approach där man tar full kontroll över sitt sälj- och marknadsarbete med uppsökande aktiviteter.
  • Bearbetar 80-90% av din målgrupp
  • Ökad varumärkeskännedom
  • Detta resulterar i ett mer stabilt inflöde av leads där man slipper lugna perioder med mediokra resultat.

Getfound är en av få marknadsföringsbyråer i Europa som specialiserat sig på industribranschen. Företaget arbetar med stora industrikoncerner men även lite mindre industriföretag som vill öka sin synlighet och få in fler kunder.

– Vi visar våra kunder rätt strategi från start så att de slipper slösa tid och resurser på saker som inte fungerar, säger David Hällström, VD Getfound AB.

logga

Radonova

”Med hjälp av Getfound har vi kunnat bli marknadsledande på onlineförsäljning och B2B marknadsföring i vår bransch. David och hans team delar även gärna med sig av sina breda kunskaper inom digital marknadsföring, vilket höjt kompetensen hos våra egna medarbetare till helt nya nivåer”
Karl Nilsson
CEO, Radonova

Bondtech

“Partnering with Getfound marked a significant shift for Bondtech in our digital advertising journey. Their capable team and strategic multichannel approach improved our visibility through targeted advertising campaigns and connected us with our ideal audience, resulting in notable sales growth and a solid ROI.
Unlike past agencies, Getfound’s availability and strong mission spirit has been crucial to our web sales success, also showcasing a remarkable fast understanding of our industry”
Nuno Santiago
Marketing Manager

Direktronik

“Vi har jobbat med Getfound under många år och är mycket nöjda med de resultat som de har levererat. Deras expertis och multikanalstrategi (B2B) har ökat vår synlighet, webbplatstrafik och försäljning avsevärt. David har även jobbat nära våra produktägare för att förbättra synergin mellan marknad och sälj vilket resulterat i effektivare marknadsinsatser både i Sverige och Norge. Getfound och deras team har varit avgörande för vår framgång på nätet.”
Mats Ryden
VD, Direktronik